V průběhu roku 2021 probíhalo dokončování rekonstrukce nádraží Praha – Vršovice. Stavební úpravy byly součástí modernizace železničního koridoru s novou, první čtyřkolejnou tratí v ČR v úseku Praha Hlavní nádraží – Hostivař.
Recenzovaný Současným trendem při odvodnění vozovek pozemních komunikací je soustředění dešťové vody do podloží vozovek tak, aby se neztrácela v kanalizačních systémech, ale volně se saturovala do podloží. Cílem tohoto výzkumu je optimalizovat konstrukční vrstvy zelených parkovišť při použití zasakovacích roštů AS-TTE. Během návrhu konstrukčních vrstev budou jednotlivé nové typy materiálů včetně podkladních vrstev optimalizovány tak, aby umožnily maximální vsakování vody do podloží a zároveň byly dodrženy požadavky na únosnost konstrukčních vrstev dle ČSN 72 1006. Budou provedeny laboratorní zkoušky zaměřené na základní fyzikálně-mechanické vlastnosti, propustnost vody a adsorpci ropných látek.
Odborný Ukazatel připravenosti budovy pro chytrá řešení (SRI) vychází z nové evropské směrnice o energetické náročnosti budov. V článku je popsán princip vyhodnocení ukazatele, koncept virtuálního průkazu energetické náročnosti budovy a test na datech sbíraných v rámci nízkoenergetického rodinného domu.