Budoucnost udržitelného sprchování: recirkulační sprcha GROHE Everstream
Podstatou systému GROHE Everstream je režim recirkulace, ve kterém je voda nahromaděná v odtoku přečerpána do okruhu, který udržuje požadovanou teplotu a vodu hygienicky ošetřuje. Tento mechanismus ve srovnání s tradiční sprchou spotřebuje jen čtvrtinu vody a třetinu energie.
- Udržitelnost bez kompromisů – podomítkový sprchový systém hygienicky čistí, ohřívá a znovu využívá vodu
- Kombinace čisté radosti z vody a ekologie – desetiminutové sprchování se systémem GROHE Everstream spotřebuje až o 75 % méně vody a o 69 % méně energie – čtyřčlenná rodina tak může ročně ušetřit přes 38 000 Kč1
Vodní zdroje v Evropě jsou pod značným tlakem. Nedostatek vody již nyní ovlivňuje 20 % území kontinentu a 30 % jeho obyvatel2 – a očekává se, že tato čísla budou v důsledku klimatických změn v následujících letech dále růst. Ochrana vodních zdrojů se stává zásadním úkolem i na úrovni jednotlivých domácností. Společnost GROHE, přední světová značka kompletních koupelnových řešení a kuchyňských baterií, na tuto výzvu reaguje neustálým rozšiřováním sortimentu koupelnových a kuchyňských produktů, které podporují efektivní využívání vody a usnadňují udržitelný způsob života. Mezi její inovativní produkty patří GROHE Everstream, recirkulační sprcha navržená tak, aby poskytovala prvotřídní zážitek ze sprchování při minimální spotřebě čerstvé vody a energie.
Tento sprchový systém je v současnosti nabízen exkluzivně vybraným zákazníkům, kteří tak mají jedinečnou příležitost vyzkoušet jej ještě před oficiálním uvedením na trh.
Podstatou systému GROHE Everstream je režim recirkulace, ve kterém je voda nahromaděná v odtoku přečerpána do okruhu, který udržuje požadovanou teplotu a vodu hygienicky ošetřuje.
Tento mechanismus ve srovnání s tradiční sprchou spotřebuje jen čtvrtinu vody a třetinu energie. Pro čtyřčlennou domácnost to znamená roční úsporu nákladů až 70 % společně s výrazným snížením emisí CO2 až o 70 %.3 Uvedení této ekologicky šetrné sprchy nejen odpovídá závazku společnosti GROHE k udržitelnosti, ale také reaguje na rostoucí potřebu zodpovědné spotřeby vody a energie v moderních domácnostech.
Jak to funguje
Sprcha GROHE Everstream je důkazem toho, že domácí technologie mohou významně přispět k ochraně životního prostředí. Tento inovativní sprchový systém přináší zcela nový zážitek ze sprchování díky rozdělení do tří samostatných fází, které umožňují užít si příjemné sprchování při minimálním plýtvání vodou.
- Nejdříve ze sprchy teče běžná, čerstvá voda.
- Jakmile uživatel vypláchne šampon nebo mýdlo, může přepnout režim sprchování. Voda shromážděná v odtoku se po přepnutí čerpá do okruhu, kde se udržuje požadovaná teplota a voda se hygienicky ošetřuje.
- Po použití se sprcha vyčistí a připraví pro dalšího uživatele.
Popularizace úsporného hospodaření s vodou
Jako součást silného portfolia značek LIXIL jsou aktivity GROHE v oblasti udržitelnosti a vývoje produktů začleněny do environmentální vize společnosti LIXIL, která usiluje o uhlíkovou neutralitu a cirkulární způsob života. Jednou z oblastí, na kterou se zde zaměřujeme, je udržitelné využití vodních zdrojů. Cílem je pomáhat lidem užívat si vodu a zároveň zajistit udržitelné využívání vody v celosvětovém měřítku, které bude mít pozitivní dopad na planetu. Recirkulační sprcha GROHE Everstream představuje v oblasti cirkulárního hospodaření s vodou významný technologický pokrok a posouvá portfolio značky na novou úroveň.
Sledujte GROHE na sociálních sítích: Facebooku, Instagramu, LinkedIn a YouTube.
1 Tento výpočet vychází z následujících parametrů: čtyřčlenná domácnost, každý člen 350 sprchování ročně, desetiminutová sprcha při teplotě 38 °C a průtoku 12 l/min. Výpočet nákladů vychází z ceny elektřiny 7,50 Kč/kWh a ceny vody (bez odpadní vody) 0,09 Kč/l.
2 European Environment Agency (2024)
3 Závisí na individuálních sprchovacích návycích

GROHE je předním světovým výrobcem sanitárního vybavení a globální značkou zaměřenou na poskytování inovativních vodních řešení. Kvalita, technologie, design a udržitelný rozvoj. Čtyři klíčové hodnoty, které definují náš závazek poskytovat zákazníkům ...