Nejnavštěvovanější odborný portál
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Projekt Veolia Voda Česká republika Kohoutkova.cz pro zlepšení image vody z kohoutku

Cílem projektu Veolia Voda Česká republika je zlepšit image vody z kohoutku a vrátit ji tam, kde už kdysi byla – do kaváren, restaurací. Projekt zároveň podporuje pití vody z vodovodu. Dle průzkumu jen 1/10 respondentů je nespokojena s kvalitou vody z kohoutku v domácnostech.


projekt Kohoutkova.cz na podporu pitné vody z vodovodu
V rámci projektu kohoutkova.cz skupiny Veolia Voda byl proveden rovněž průzkum kvantitativního výzkumu k pití vody, ze kterého vyplynulo např.
  • Lidé se snaží dodržovat pitný režim jak prostřednictvím minerálek, tak pomocí vody z kohoutku. Z balených vod lidé ze 70 % upřednostňují vodu minerální. Spotřebitelé zhruba ve stejné míře konzumují vodu smíchanou se sirupy a jinými koncentráty stejně tak jako vodu neochucenou.
  • 85 % respondentů považuje kvalitu vody z vodovodu v ČR za celkově dobrou, dle názoru naprosté většiny respondentů je voda z kohoutku vhodná k přímé spotřebě.
  • 44 % respondentů si myslí, že kvalita balené vody a vody z vodovodu je stejná, 39 %, že balená voda je kvalitnější. Výrobcům balených vod se podařilo přesvědčit spotřebitele o tom, že balené vody jsou více přírodní, zdravější a obohacené o minerály, které voda z kohoutku neobsahuje. Podstatnou roli v tomto směru hraje nedůvěra k vodě z kohoutku z období před rokem 1989. V této době voda nebyla tak kvalitní jako dnes. Nejpodstatnější rozdíl mezi balenou vodou a vodou z kohoutku spatřují lidé v tom, že voda balená jim "lépe chutná". U vody z kohoutku si nejčastěji stěžují na nepříjemný zápach z chlóru.
  • U respondentů převládl názor, že voda z vodovodu je nezávadná, ale jen polovina z nich míní, že je vhodná pro kojeneckou stravu.
  • Jen 1/10 respondentů je nespokojena s kvalitou vody z kohoutku v domácnostech. Důvodem je podle nich vodovodní potrubí přivádějící vodu do domu, vnitřní rozvody v objektech, špatná úprava vody ve vodárně či vadný zdroj vody.
  • Zhruba 44 % respondentů by vodu z vodovodu nabídlo návštěvě, zbytek nabízí balené vody.
  • Jen 1,3 % respondentů používá na vaření balenou vodu, zbytek používá vodu z vodovodu.
  • Přes 70 % respondentů by uvítalo vodu z vodovodu volně k použití na stolech v restauracích. Většina dotázaných by v restauracích akceptovala i placenou vodu z vodovodu, pokud by byla levnější než balená.
Voda z vodovodu je vnímána spíše jako produkt obyčejný, dostupný, všední a také pro chudé. K vylepšení IMAGE vody je nutné přesvědčit veřejnost o tom, že voda není samozřejmostí. Zvláště z hlediska ekologie, jelikož vody na naší planetě znatelně ubývá. Neopomenutelný fakt je také ten, že balená voda je mnohonásobně dražší než voda z vodovodu.
  • 65 % respondentů považuje cenu balené vody v restauracích za nepřiměřenou.

Velká většina respondentů také tvrdí, že je dnes voda z vodovodu lepší, než byla před rokem 1989. Třetina lidí souhlasí s faktem, že před deseti lety pili pouze vodu z vodovodní sítě.

O „KOHOUTKOVOU VODU“ MAJÍ RESTAURACE STÁLE ZÁJEM
Společnost Veolia Voda připravila novou iPhone aplikaci pro vyhledání nejbližší kavárny či restaurace, ve které vám nabídnou vodu z kohoutku. Za časté návštěvy vás čeká krásná odměna.

Stále přibývají nové restaurace, bary či kavárny, které mají zájem o podávání vody z kohoutku a hlásí se do projektu společnosti Veolia Voda. Projekt pod názvem „Čerstvá kohoutková? Stačí říct!“ je určen pro restaurace, hotely, kavárny či bary v městech a obcích, kde vodovody a kanalizace provozují společnosti ze skupiny Veolia Voda Česká republika (Praha, Hradec Králové, Plzeň a okolí, celé severní Čechy, Olomouc, Zlín a okolí, Příbramsko, Český Brod, obce kolem západního okraje Prahy, Kladno, Mělník, Neratovice, Kralupy nad Vltavou, Slaný, Rakovník…). Největší zájem projekt vzbudil v Praze, kde se do něj zatím zapojilo přes 180 hotelů a gastronomických podniků. V celé ČR se přihlásilo zhruba 350 podniků. V těchto oblastech totiž garantujeme kvalitu vody, což v místech, kde vodovody a kanalizace neprovozujeme, nelze.

Cílem naší kampaně je zlepšit pohled lidí na vodu z kohoutku a ukázat, že je to zdravotně nezávadná a čerstvá tekutina. Naše kampaň není namířena proti minerálním vodám, ty mají v pitném režimu také své místo. Majitelům restaurací necháváme volnou ruku při rozhodování, zda budou karafu s vodou prodávat nebo ji servírovat zdarma. Záleží jen na nich.
Důležité je, aby měl host na výběr.

V loňském říjnu byly k projektu spuštěny webové stránky – www.kohoutkova.cz, kde lze najít všechny podrobnosti. Stránky v současné době upravujeme, aby byly uživatelsky příjemnější a přehlednější.

 
 
Reklama