Spotřeba nealkoholických nápojů za posledních 5 let spadla téměř o 10 %
Nejvíc Češi ztrácí zájem o balené vody, sycené nápoje, ale i ovocné džusy. Naopak stále oblíbenější jsou sirupy. Prodává se jich o třetinu víc než před 5 lety a úměrně tomu roste i obliba kohoutkové vody.
"Poslední průzkum spokojenosti ukázal, že stoupá počet lidí, kteří pijí vodu z kohoutku. Uvedlo to plných 88 procent dotázaných," uvádí Marcela Dvořáková z Pražských vodovodů a kanalizací.
Důvod je přitom jasný. Zatímco litr kohoutkové vody vyjde na 7 haléřů, litr balené minimálně na pět korun. Voda se proto stále častěji dostává i na stoly restaurací a tam, kde nestačí, nastupuje stále oblíbenější domácí limonáda a citronáda.
V rámci Hospitality & Tourism Summitu,který je odborným a společenským setkáním špiček českého gastronomického a hotelového trhu a dalších provozovatelů služeb v sektoru cestovního ruchu, proběhla také zajímavá výměna zkušeností provovozovatelů restaurací a kaváren, kteří se zapojili do projektu Kohoutkova.cz.
- "V hotech Maxmilian a Josef je kohoutková voda v originálních karafách přímo na pokojích hostů." uvádí Martin Jambor, Operation Manager uvedených hotelů.Pro oba pražské hotely je nabízení kohoutkové vody zcela standardní. Pan Jambor ze své australské zkušenosti dodává: "V Austrálii dostanete na baru kohoutkovou vodu i ve 3 hodiny ráno."
- "Nabídli jsme kohoutkovou v půllitrových karafách za symbolický poplatek 10Kč. Na konci měsíce si výtěžek sečteme a výtěžek posíláme na coffekids.org. Mám z toho osobně i radost, nechci prodávat klasickou vodovodu, abych z toho měl zisk. Myslím, že je to něco, co patří ke kultuře stravování a zatím z toho máme pouze pozitivní reakce od zákazníků." uvádí Jaroslav Tuček, jednatel kavárny Můj šálek kávy, Praha 8.
Kalkulačka uhlíkové stopy - kolik CO2/rok ušetříte pitím vody z kohoutku?