Filtrační stanice na vodu českého startupu Lokni
Zařízení Lokni jsou na 79 fakultách, ale také ve veřejném prostoru, včetně 13 železničních nádraží a nově autobusového nádraží Florenc v Praze.

Filtrační stanice na vodu českého startupu Lokni
Celkově si uživatelé Lokni za rok 2024 načepovali do vlastních lahví 2,046 milionu litrů vody a ušetřili tak 103 tun plastového odpadu odpovídajícího 4,12 milionu půllitrových PET lahví. Z toto vychází také 237 tisíc ušetřených kilogramů CO2, který by vznikl výrobou a dopravou těchto PET lahví.
Kromě ušetřeného plastového odpadu přináší Lokni především kvalitní a zdravé řešení pitného režimu. Voda z filtračních stanic je chlazená, čerstvá a zbavená chloru, nežádoucích chutí, pachů a veškerých nečistot větších než 0,2 mikronu. UVC LED světlo vodu zbavuje mikroorganismů. Očištěná je voda také od nejběžnějších pesticidů a zbytků léků. Nejdůležitější minerály, jako jsou hořčík a vápník, ve vodě po filtraci zůstávají.
Vodu z filtračních stanic lze čepovat díky volně dostupné mobilní aplikaci, uživatelská je nyní 125 tisíc lidí. Aplikace prošla koncem roku 2024 úpravami, je nyní ještě jednodušší a nabízí podrobnou navigaci ke stanicím. Studenti si s aplikací Lokni mohou denně načepovat bezplatně až 3 litry neperlivé vody do vlastní lahve, veřejnost pak 0,5 litru. Za malý poplatek lze načepovat větší množství nebo perlivou vodu.
Při vývoji systému startup spolupracoval s českými univerzitami a testy prováděl i ve Státním zdravotním ústavu. Produkty pro domácí filtraci si zákazníci mohou zakoupit na e-shopu a sami si je jednoduše nainstalovat. Další linkou, kterou startup Lokni v uplynulém roce rozvíjel, je zajištění výdejníků filtrované vody do firemního prostředí.
Přímou součástí veřejných filtračních stanic i mobilní aplikace jsou iCLV plochy. Platforma Lokni tak nabízí lokálním inzerentům unikátní interaktivní digitální reklamní prostor s jasným zacílením, možností interaktivní komunikace s uživatelem a přesahem do oblastí jako HR či ESG. Propojení iCLV ploch s bannery v mobilní aplikaci umožňuje lepší interakci se studenty i získávání zpětné vazby například na konkrétní náborové kampaně nebo akce.