Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Jak jsem byl neslušný

Projektant začal klasicky dispozicí. Na obou stranách bylo vidět, že už o řešení poctivě přemýšleli, a tak debata byla konstruktivní a věcná. Pak došli k vodě a to ze mne udělalo „neslušňáka“.

Ale co náhoda nechtěla, u vedlejšího stolu probíhala porada mladých manželů s projektantem. Koupili si starší dům a chtějí ho rekonstruovat. Měli na stole rozložený starý výkres (z razítka jsem viděl, že se jedná o lokalitu u Brna). Projektant začal klasicky dispozicí. Na obou stranách bylo vidět, že už o řešení poctivě přemýšleli, a tak debata byla konstruktivní a věcná. Pak došli k vodě a to ze mne udělalo „neslušňáka“. Nemohl jsem si neposlechnout, jak se řeší problematika vody v Brně a okolí v praxi (tedy nevyužít ideální příležitost pro benchmarking).

Jen jsem několikrát zalitoval, že se nedá takový rozhovor nahrát a pak veřejně na nějakém semináři, nebo ještě lépe na nějakém workshopu, pustit legislativcům a politikům, aby si uvědomili, jaká je realita a jak daleko je od idealistických představ například o řešení sucha.

Přiznám se, že jsem toho projektanta neznal, ale krásně odprezentoval současný stav legislativy, jejího uplatňování a povědomí o možných řešeních. Manželský pár pak prezentoval svou úroveň znalostí o enviromentálním povědomí a chování.

Ohledně srážkových vod – manželský pár chtěl srážkové vody využívat na zálivku, splachování, praní a dokonce i na osobní hygienu. Projektant jim snesl hned několik námitek (zkušeností ze svých minulých realizací s úřady). Srážkové vody má smysl využívat jen na zálivku (v kombinaci se zpožděním odtoku, a to ještě „jen jako“), další použití se jim snažil rozmluvit.

ASIO NEW, spol. s r.o.
logo ASIO NEW, spol. s r.o.

Společnost ASIO, spol. s r.o. a ASIO NEW, spol. s r.o. poskytuje komplexní dodavatelské služby v oblasti čištění odpadních vod, úpravy vod a čištění vzduchu: vývoj, návrh a dodávky technologií pro čištění odpadních vod, úpravu vod a čištění vzduchu ...

 
 
Reklama