Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Praha schválila harmonogram odkupu Pražských vodovodů a kanalizací zpět do majetku města

Kupní cena, kterou Praha za minoritní podíl zaplatí, bude vycházet z výsledků znaleckého posouzení a dle předpokladů se bude pohybovat v rozmezí 1,75 až 1,97 mld. Kč.

Hlavní město Praha by prostřednictvím Pražské vodohospodářské společnosti mělo získat až 49 % akcií Pražských vodovodů a kanalizací, a.s., (PVK) a současně by měla být uzavřená opční dohoda o možném budoucím odkupu zbývajících akcií PVK, ke kterému by došlo nejpozději v roce 2028.

„Zbavit se kontroly nad Pražskými vodovody a kanalizacemi, bylo jedno z těch horších rozhodnutí, které se v minulosti na radnici udělaly. Voda je samozřejmě významnou strategickou komoditou a město musí mít nejen ji, ale celou vodárenskou infrastrukturu pod absolutní kontrolou,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová.

Hlavní město Praha, Pražská vodohospodářská společnost, a.s., (PVS) a společnost Veolia, akcionář PVK, se nyní dohodly na společném postupu prodeje minoritního podílu PVK zpět do majetku města.

„Jednání trvala dlouho a patřili k těm nejnáročnějším, která jsem ve funkci zažil. Musím ale poděkovat za konstruktivní přístup všem zúčastněným stranám,“ uvedl radní Karel Grabein Procházka a dodal: „Hlavní město považuje PVK za efektivně fungující společnost a přes svůj podíl chce mít větší účast na provozování vodárenské infrastruktury. To je i jeden z hlavních důvodů připravovaného holdingu městských firem, do kterého se PVK v budoucnu rozhodně začlení.“

„Věříme, že podíl hlavního města v provozní společnosti PVK přispěje k rozvoji našich dlouhodobých partnerských vztahů s městem," řekl Martin Bernard, ředitel společnosti Veolia Česká republika.

Kupní cena, kterou Praha za minoritní podíl zaplatí, bude vycházet z výsledků znaleckého posouzení a dle předpokladů se bude pohybovat v rozmezí 1,75 až 1,97 mld. Kč. Celý záměr musí ještě schválit Zastupitelstvo hlavního města Prahy a orgány koncernu Veolia.

 
 
Reklama