Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Neotřelý pohled na sprchu - hledání nového archetypu

Výsledný produkt není jen obyčejná sprcha a není to ani obyčejná lampa, je to hybrid - kouzelnický trik se světlem a vodou, který můžete opakovat den za dnem, říká pětatřicetiletý Sato.

Značka Axor společně s designérským triem Front a studiem Nendo představuje nový „WaterDream“

Již 20 let vyvíjí Axor, designová značka společnosti Hansgrohe SE (www.hansgrohe.com), alternativní vize koupelny coby obytného prostoru. „V tomto ohledu se nezaměřujeme jen na výrobky, ale i na další možnosti kreativního řešení, na narušování zaběhaných vzorců chování a na vedení otevřeného dialogu mezi různými obory,“ říká Philippe Grohe, ředitel značky Axor. Značka Axor se do tohoto dialogu pouští s řadou mezinárodně proslulých designérských partnerů, mezi něž od nynějška patří také švédské designérské trio Front a japonské designové studio Nendo. Podobně jako studio Phoenix Design, Jean-Marie Massaud, Patricia Urquiola a bratři Bouroullecovi teď i Front a Nendo představují svůj vlastní Axor WaterDream. „V rámci našeho celkového chápání využití prostoru, kontaktu s vodou a bezpočtu rozmanitých individuálních lidských potřeb se s triem Front a studiem Nendo zaměřujeme tentokrát výhradně na sprchu,“ vysvětluje Philippe Grohe, vnuk zakladatele společnosti Hanse Grohe.

Bydlení a sprcha: návrat k počátkům

Výzva k novému pohledu na prostor sprchy vedla ke dvěma instalacím, které se od sebe snad už víc ani lišit nemohly: zatímco Nendo čerpá inspiraci z emocionální citovosti mimo koupelnu, Front se zaměřuje na technické počátky vodovodních rozvodů. Přes zásadní odlišnost kulturního zázemí obou autorských skupin mají vize jedno společné – obě okouzlujícím a strhujícím způsobem prezentují nový archetyp: cesty světla a vody jsou interpretovány velmi nekonvenčně a s notnou dávkou překvapení a prověřují dlouhodobě uplatňované funkční a prostorové oddělení obytného prostoru a prostoru koupelny.


Copyright: Alexander Schneider for Axor / Hansgrohe SE

Copyright: Alexander Schneider for Axor / Hansgrohe SE

Front: vizuální ocenění vodovodních rozvodů

Projekt Axor WaterDream v podání Sofie Lagerkvist, Charlotte von der Lancken a Anny Lindgren nám velmi originálním způsobem ukazuje cestu, kterou k nám voda přichází. „Trio Front dokazuje, jak může být něco, co je obvykle skryto před našimi pohledy, vizuálně poutavé, jak lze vytvořit hodnotnou prostorovou konstrukci,“ říká Philippe Grohe. „Vycházely jsme z vlastního vnímání sprchy a sprchování a pokusily jsme se upozornit na technologii, která často zůstává ukrytá pod povrchem zdi,“ vysvětluje Charlotte von der Lancken. „Chtěly jsme nasměrovat pozornost k tomu nejarchetypálnějšímu aspektu koupelny - k samotným rozvodům.“ „Proto jsme si pohrávaly se základními prvky vodovodních rozvodů – s potrubím, ventily, spojkami a trychtýři,“ dodává Sofia Lagerkvist. S jednoduchostí typickou pro severský styl tak trio Front představuje svůj projekt Axor WaterDream jako hold řemeslnému umu a estetice neodmyslitelně spojené s technologií a vodovodními instalacemi.

Nendo: lampa nebo sprcha?

Ve svém projektu Axor WaterDream Oki Sato, tvůrčí mozek skrývající se pod hlavičkou japonského designového studia Nendo, hýčká a vychutnává hravé posuny a proměny koncepcí a významů. „Mým cílem bylo skloubit dva archetypální aspekty obytného prostoru – světlo a vodu – a dát tak sprše další radostný rozměr, který bude pro všechny nový a překvapivý. Výsledný produkt není jen obyčejná sprcha a není to ani obyčejná lampa, je to hybrid - kouzelnický trik se světlem a vodou, který můžete opakovat den za dnem,“ říká pětatřicetiletý Sato. „Přirozené propojení světla a vody nemá žádná prostorová omezení: to, co se běžně odehrává ve dvou oddělených místnostech - čtení pod lampou v obývacím pokoji a sprchování v koupelně – lze nyní zažít bez jakéhokoli vymezování prostoru či budování zábran,“ uzavírá Philippe Grohe.

Axor, designová značka společnosti Hansgrohe SE, úspěšně realizuje “designérské vize Vaší koupelny“. Ve spolupráci se značkou Axor vyvíjejí přední produktoví designéři, architekti a odborníci na interiérový design své vize koupelny coby obytného prostoru. Kolekce Axor nabízejí řadu jedinečných a udržitelných řešení pro vytváření osobitých koupelen na nejvyšší estetické a technologické úrovni. Mezi designérské partnery značky Axor se už zařadili Ronan a Erwan Bouroullecovi, Antonio Citterio, designérské trio Front, Jean-Marie Massaud, studia Nendo a Phoenix Design, Philippe Starck a Patricia Urquiola. Všichni tak přispěli k tomu, aby byl pobyt v koupelně opět o něco smysluplnější a krásnější. V čele značky Axor stojí Philippe Grohe, vnuk zakladatele společnosti Hanse Grohe.


Hansgrohe CS s.r.o.
logo Hansgrohe CS s.r.o.

Vysoce kvalitní vybavení do koupelen a kuchyní od značek hansgrohe a Axor. Nadčasový design a nejmodernější technologie pro umyvadlové, sprchové, vanové a kuchyňské baterie, sprchy a sprchové doplňky. Nechejte se inspirovat a podpořit trendy a kreativními ...

 
 
Reklama